2014. december 9., kedd

Mi is történt az első napon :)

Most ugrani fogok egyet az időben, és áttérek egy hétköznapomra itt, Málagában.
Őszinte leszek, nem egyszerű, egyáltalán nem egyszerű.
Mindenki azt mondja, hogy "úgy irigyellek, olyan jó lesz nektek", stb., stb. - de valahogy én ezt még nem érzem. "A hiba az ön készülékében van!" - igen, valahol sejtem, hogy a hiba velem van, mert én nem tudom még ezt annyira önfeledten élvezni. De ígérem, megteszek mindent! Úgy gondolom, hogy néha hagyni kell az embernek magát csak úgy elsüllyedni a depresszióban, hogy utána legyen honnan visszajönni. Hát én ezt szoktam csinálni :).
De, visszatérve az elkezdett témához: hogy is kezdődött az első nap?
Elég furcsa már az, hogy itt reggel 11-ig semmi élet nincsen, még a boltok sem nyitnak ki, csak 9-kor! Ez szabályos sokkot okozott nekem, nekünk, akik kora reggel kelnek minden nap. (A kora reggel az tényleg kora reggel, vagyis nem 7 óra vagy fél 8, hanem 5 és 6 óra közötti időt jelent.)
A nap reggel 8 óra után ébred, addig tök sötét van - ez mondjuk szintén nagyon furcsa. Azt hittem, hogy itt már 6-kor világos van, jó idő - de nem. Bár a biznisz szektor munkaideje is 9-kor indul, mint otthon, Magyarországon, mégis az élet itt délután kezdődik. Na, de ez engem sokban nem befolyásol, max a páromat, mivel ő dolgozik :).
Szóval kinéztem reggel az ablakon, és pont akkor kelt fel a nap a házak között. Elég szép volt, az biztos. Így el is döntöttem, hogy fel kell tölteni az éléskamrát, vagyis be kell vásárolni az alap élelmiszereket. Persze vittem magammal a spanyol-magyar, magyar-spanyol kis kéziszótárt, mert biztos, ami biztos. Jól is tettem, ugyanis mire megtaláltam, hogy a sok liszt-szerű valami közül melyik az a liszt, amelyik nekem kell, hát biztos kellett 15 perc! Persze a dolgozók párszor megnéztek, de hát minden kezdet nehéz, ha már segítséget nem hívhatok, nekem kell megoldani a dolgokat - eddig nagy baj nem történt :).
Sikerült azért mindent megtalálni, bár közben jöttem arra rá, hogy a fűszerekkel gondban leszek, mert nem minden kapható itt! Vagy mégis, csak én voltam a figyelmetlen, a béna megint? Lehet, majd kiderül.
Első főztöm mi más is lehetett volna, mint egy jó adag rakott krumpli :). Bár nem lehet kapni tejfölt, egy nagyon jó és egészséges helyettesítőt találtam a natúr görög joghurt formájában. Lehet, valakinek nem tetszik az ötlet, de a szükség nagy úr, és ilyen helyzetekben nagyon jó megoldásokat tud az ember lánya kitalálni. 
Találtam egy kínai boltot is tele mindenféle vacakkal, így tudtam egy jénai-szerű edényt is venni, és már semmi sem állíthatott meg abban, hogy nekiálljak az első étel elkészítéséhez a sszolgálati lakás konyhájában.
Bevallom őszintén - ismét - már a második hetünket kezdjük itt, Málagában, de a konyhával még mindig nem vagyunk barátok!!! Túl kicsi!!! De ez legyen a legnagyobb bajom - egyelőre :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése